Zasady przyjęcia do ŚDS

Przyjęcie nowego uczestnika do naszego Domu odbywa się według określonych zasad:

  1. Osoba zainteresowana udziałem w zajęciach w Środowiskowym Domu Samopomocy spotyka się z Kierownikiem Domu lub pracownikiem, który określa możliwości przyjęcia w oparciu o to, czy kandydat spełnia warunki formalne i czy są wolne miejsca.
  2. Po uzyskaniu wstępnych informacji kandydat otrzymuje do wypełnienia formularze dotyczące stanu zdrowia
    • Zaświadczenie lekarza specjalisty /pobierz druk/
    • Zaświadczenie lekarza rodzinnego /pobierz druk/
    • Wniosek o przyjęcie /pobierz druk/
  3. Wypełnione przez lekarzy zaświadczenia o stanie zdrowia oraz wniosek o przyjęcie do ŚDS, a także orzeczenie o niepełnosprawności (o ile kandydat takie posiada) składa się do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS) w miejscu zamieszkania.
  4. Po wpłynięciu wniosku do GOPS, pracownik socjalny przeprowadza z kandydatem wywiad środowiskowy.
  5. Decyzja administracyjna kierująca do ŚDS wydawana jest przez kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  6. Pierwsza decyzja kierująca do ŚDS wydawana jest na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Jest to czas konieczny do dokonania przez zespół wspierająco-aktywizujący oceny możliwości i zaproponowania indywidualnego planu postępowania wspierająco-aktywizującego oraz ustalenie okresu jaki będzie niezbędny do jego realizacji.
  7. Po dokonaniu oceny oraz przygotowaniu indywidualnego planu wspierająco-aktywizującego osobę kieruje się do Domu na czas określony, uzgodniony z Kierownikiem ŚDS, niezbędny do realizacji w/w planu.